Nyhet! Nu kan vi erbjuda benchmark inom både Kundservice och Försäljning!

Nyhet! Nu kan vi erbjuda benchmark inom både Kundservice och Försäljning!

Ofta är det så att verksamheten tillhör en viss bransch men internt finns det avdelningar som konkurrerar om kompetensen med andra branscher än själva kärnverksamheten. En sådan bransch är t.ex. IT/Tech, vilket gör att en stor andel av våra kunder, oavsett bransch, väljer att jämföra sina IT-avdelningar mot just IT/Techbranschen.

Nu öppnar vi upp möjligheten att kartlägga kundservice- och försäljningsavdelningar som ett sätt att säkerställa att arbetsvillkoren inom dessa områden är attraktiva och hållbara. Vilka är styrkorna? Och jämfört andra, hur skiljer sig utmaningarna åt eller brottas ni med liknande frågor?

Kundservice och försäljning är ofta personalintensiva avdelningar där en framgångsfaktor handlar om att personalkostnaderna här behöver vara värda sin storlek. Hur vet ni om era personalkostnader ger er det värde ni behöver? Detta kan vi hjälpa till med i våra analyser!

Vill ni provtrycka era interna avdelningar inom dessa områden och få en personalekonomisk analys med ”proof points” om era styrkor?

Kontakta Adahm Lotthagen som är projektledare för dessa branscher hos oss, så berättar han mer om databasens möjligheter för er!

adahm@nyckeltal.se
0704 – 45 25 08

Related Posts

nyckeltals institutet red

Nyckeltalsinstitutet AB gör sedan 1996 årliga systematiska mätningar avseende personalekonomiska nyckeltal. Genom Nyckeltalsinstitutets verksamhet har definitioner för nyckeltal skapats, som idag används av många företag och organistationer i Sverige. 

Popular Post